ECR Forum for Cooperation 2014

Czwarta edycja ECR Forum for Cooperation już za nami!

Dziękujemy wszystkim uczestnikom, sponsorom, partnerom i patronom za tak fantastyczną atmmosferę współpracy i wymiany doświadczeń!

Zapraszamy do zapoznania się z relacją z konferencji!


RELACJA Z ECR FORUM FOR COOPERATION 2014

 

Do odpowiedzialnego prowadzenia biznesu, wspólnej walki o wyczerpujące się naturalne zasoby oraz zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw zachęcali uczestników IV edycji ECR Forum for Cooperation prelegenci I sesji strategicznej. Sesje najlepszych praktyk skupiły się wokół najbardziej gorących wyzwań w branży FMCG: rozwoju rynku e-commerce, zmian zachowań nabywców i ich nawyków w cyfrowym świecie, konieczności zwiększania wydajności w łańcuchach dostaw, poprawieniu dostępności produktów na półce. II sesja strategiczna poświęcona była szeroko pojętej digitalizacji życia oraz trendom związanym z rozwojem e-commerce.
Organizatorzy konferencji - ECR Polska - ponownie przygotowali doskonały program, zapraszając na scenę osoby z ogromną wiedzą i doświadczeniem. Każdy uczestnik wyniósł z Forum ECR sporą dawkę praktycznej wiedzy i strategicznych inspiracji.

W czwartek, 29 maja w Hotelu Radisson BLU spotkali się szefowie i managerowie najważniejszych firm branży FMCG i DIY – producentów, dystrybutorów, detalistów oraz dostawców usług, łącznie ponad 200 osób z blisko 100 firm.

Program konferencji, jak co roku, był bardzo intensywny, wypełniony 16 prezentacjami w podziale na dwie plenarne sesje strategiczne i trzy równoległe sesje najlepszych praktyk. Prezentacje poruszały najważniejsze dla branży tematy i problemy, wiele z nich przedstawione zostało przez prelegentów z innych rynków europejskich. Konferencję zakończył bankiet, który był doskonałą okazją do rozwinięcia relacji biznesowych.
Forum rozpoczął Mateusz Boruta, dyrektor zarządzający ECR Polska. Powitał uczestników i przedstawił pierwsze wyniki porównania wskaźników logistycznych z platformy benchmarkingowej Logibar.net – jednego z projektów prowadzonego przez ECR Polska. Następnie uczestników powitali Co-Chairmani organizacji: Jean Charles Bondy – Prezes L’Oreal Polska i w zastępstwie Eduardo Brito - Grzegorz Pytko, Dyrektor Działu Łańcucha Dostaw i Współpracy z DC w Jeronimo Martins Polska. Obaj podkreślali istotę współpracy, zarówno małych, jak i dużych graczy rynkowych, w celu optymalizacji łańcuchów dostaw i dla zwiększenia ich wydajności. Przyznali, że ECR to organizacja, która taką współpracę umożliwia i ułatwia.

Pierwsza sesja strategiczna – „Fight for Resources”, skupiła się przede wszystkim na tematach związanych ze zrównoważonym rozwojem przedsiębiorstw. Rozpoczął ją Ruediger Hagedorn z The Consumer Goods Forum, który opowiedział o mega trendach kształtujących współczesne łańcuchy dostaw, podkreślając aspekty społeczne, środowiskowe i technologiczne. W kolejnej prezentacji kwestię sustainability rozwinął Pierre Detry, Market Head Nestle w Polsce i krajach bałtyckich. W nadzwyczaj ciekawej prezentacji wskazał na zagrożenia związane z kurczącymi się zasobami, z marnowaniem żywności – tak w Polsce jak i na świecie. Jonathan Scott z The Center for Industrial Productivity and Sustainability kontynuował temat zrównoważonego rozwoju ujmując go jednak z perspektywy efektywnego wykorzystania energii. Wskazał w jaki sposób firmy mogą zarobić m.in. poprzez efektywne wykorzystanie energii w budynkach. Ostatnim prelegentem tej sesji był Ewald Raben, założyciel i CEO Grupy Raben, który opowiedział jak w najbliższych latach rozwijać się będzie rynek operatorów logistycznych, w kontekście trendów go kształtujących. Sesję zakończył panel dyskusyjny z udziałem wszystkich czterech prelegentów.

Po przerwie rozpoczęły się sesje najlepszych praktyk. W panelu „Supply Chain Efficiency” prelegenci przedstawili przykłady, jak zwiększać wydajność w łańcuchach dostaw – m. in. poprzez efektywne nim zarządzanie dzięki sprawdzonym systemom (prezentacja Piotra Pęcherskicego z Czerwonej Torebki i Marty Frok z firmy Comarch), poprzez zwiększenie dostępności produktów w miejscu sprzedaży dzięki sprawdzonym rozwiązaniom logistycznym (prezentacja Lucyny Zaborowskiej-Princ z Nivea Polska i Marcina Wasilewskiego z firmy Chep), poprzez skrócenie czasu rozładunku produktów w punkcie dystrybucyjnym dzięki konkursowi Speed Docking (prezentacja Lisy Van den Bossche z ECR Belgium & Luxembourg i Toma Tillemansa z Heinz Europe) oraz poprzez współpracę w celu zapobiegania brakom na półce (prezentacja Cedrika Guyot z firmy Retail Soultions).

Jednocześnie uczestnicy równoległych sesji „New Commerce Development” oraz „Shopper in Digital World” mieli okazję posłuchać raportu na temat przygotowania polskiego handlu i producentów do rozporządzenia UE 11 69 (prezentacja Sebastiana Starzyńskiego z ABR Sesta) a także o wyzwaniach jakie pokonać musi dystrybutor rozwijając platformę e-commerce (prezentacja Marka Jr Sobieskiego z Navo Polska). Fenomenalny warsztat na temat Shopper Marketingu i możliwości wykorzystania zachowań nabywców w celu zwiększenia sprzedaży przeprowadził Ken Hughes z Glacier Consulting, znany europejski behawiorysta i ekspert od neuromarketingu, który na zaproszenie ECR Polska przyjechał z Dublina. Dopełnieniem jego prezentacji było wystąpienie Michała Kramarza z Google Polska i Jacka Puchera z GS1, którzy podpowiadali, jak dać się znaleźć nabywcy w sieci.

Druga sesja strategiczna – „Digital World”, skupiła się na zmianach w zachowaniu nabywców w cyfrowym świecie. Ken Hughes ponownie stanął na scenie wskazując na zmiany w myśleniu nowych konsumentów, tzw. Digital Natives. Sklep internetowy Merlin.pl na scenie reprezentował Waldemar Rybarczyk, który opowiedział o motywach rozwoju punktów odbioru i zaletach strategii omni-channel. Ciekawym wystąpieniem była prezentacja Michała Bonikowskiego ze studia projektowego Mindsailors, twórcy kostki DICE, który opowiedział o istocie designu i o tworzeniu nowych produktów. W ostatnim wystąpieniu Francois Colombie, Przewodniczący Rady Nadzorczej Auchan w Polsce i na Ukrainie, stanął w opozycji do wcześniejszych wystąpień, hamując nieco hurra-optymizm przedmówców dotyczący cyfrowego świata. Uspokoił uczestników Forum zapewniając, że tradycyjne formaty sklepów długo jeszcze nie znikną a wśród nabywców nadal znamienita większość to osoby urodzone przed „erą Google”.

Po części merytorycznej uczestnicy konferencji mieli okazję rozwijać relacje biznesowe i kontynuować rozpoczęte rozmowy podczas bankietu i degustacji wina. Pomimo bardzo intensywnego programu, mniej formalna atmosfera sprzyjała dyskusjom do godzin wieczornych.

Na kolejne Forum ECR Polska zaprasza za rok, 28 maja 2015! Warto tą datę zapamiętać, gdyż po raz kolejny organizatorzy dowiedli, że ECR Forum for Cooperation to wydarzenie na najwyższym poziomie merytorycznym, na którym nie powinno zabraknąć żadnego managera branży FMCG i DYI. Managerowie uczestniczący w konferencji otrzymali sporą porcję solidnej, praktycznej wiedzy, aktualnych informacji o rynku, ale również inspiracji dla zrównoważonego rozwoju biznesu oraz lepszego, szybszego i tańszego zaspokojenia potrzeb konsumentów.

ECR Polska już dziś zapowiada, że poruszone podczas Forum tematy i przedstawione projekty będzie rozwijać. Zaprasza tym samym do rozmów o programie Comitment to Sustainability, do udziału w edycji 2015 konkursu Speed Docking w Polsce, a także na planowane już teraz, wrześniowe, całodniowe warsztaty z Shopper Marketingu prowadzone przez Kena Hughesa!

 

ECR FORUM FOR COOPERATION (FORUM WSPÓŁPRACY)  to coroczna konferencja organizowana przez ECR Polska dla managerów szeroko pojętej branży FMCG i DIY po to, by w oderwaniu od codziennego konkurowania szefowie firm producentów, pośredników, sieci handlowych i mniejszych detalistów oraz dostawców usług transportowych, logistycznych, marketingowych i IT mogli spotkać się i wymieniać doświadczeniami oraz przykładami sukcesów wynikających ze wspólnego działania i wdrażania wspólnie wypracowanych standardów.

 

W 2014 roku Forum ECR odbyło się już po raz czwarty. Poprzednie edycje naszej konferencji dowiodły, że jest to spotkanie oparte na dwóch silnych filarach: świetnym programie z prezentacjami na najwyższym merytorycznym poziomie, a także doskonałym klimacie do poszerzania biznesowych kontaktów. Podczas Forum ECR spotykają się w jednym miejscu szefowie zarówno producentów jaki i detalistów oraz dystrybutorów branży FMCG i DIY, a także dostawcy usług dla tych sektorów.

To prawdziwe Forum wymiany wiedzy, doświadczeń, innowacji, najlepszych praktyk i inspiracji.


DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ W FORUM ECR?


  • reprezentacja całego łańcucha dostaw - przedstawiciele producentów, dystrybutorów, sieci handlowych i dostawców usług w jednym miejscu, wspólnie dyskutują o korzyściach dobrej współpracy;
  • zagwarantowana obecnośc top managementu - prezesi, członkowie zarządów, dyrektorzy i managerowie dzielą się swoimi doswiadczeniami;
  • networking - ponad 200 uczestników, duży marketplace, długie przerwy kawowe i business mixer na zakończenie;
  • doskonały program - organizatorzy dbają o wysoki poziom wystąpień, brak prezentacji "sponsorskich", nieprzypadkowi prelegenci, tematyka aktualna, ustalana przez managerów najważniejszych firm FMCG w Polsce;
  • jedyna konferencja interdyscyplinarna - sesje strategiczne i równoległe sesje tematyczne gwarantują udział managerów odpowiedzialnych zarówno za zarządzanie, rozwój, łańcuchy dostaw oraz marketing i sprzedaż, różnorodność zagadnień pozwala rozszerzyć horyzonty, znaleźć inspiracje dla rozwoju działalności;
  • międzynarodowe inspiracje - case studies zaczerpnięte z europejskich konferencji ECR;
  • minimum czasu, maksimum korzyści - konferencja jest jednodniowa, ale bardzo intensywna, co gwarantuje efektywne wykorzystanie czasu.

 

MÓWIĄ O NAS!

 

It’s a great opportunity to bring retailers and FMCG companies and service providers together in one Forum to try to optimize solutions for the consumers. With that spread of people present, even the informal time is very valuable. The number of sessions and the number of the presentations and seminars are gonna really hit the spot!

Chris Hill, European Business Development Director, Sonoco Packaging Services, o Forum 2013

 

It is for me very a efficient conference, because the presentations are very concrete and operational, answering to my needs. Man can always discover some very interesting projects. In ECR Forum we succeed to meet in the same place suppliers and retailers to discuss the new way of work together. It’s perfect! It’s really important to participate in the ECR Forum, because we are building the future together – suppliers and retailers. There is only one way for the future: this is this collaboration and cooperative movement.

Francois Mir, Directeur Supply Chain Organisation et Systemes, Carrefour Polska, o Forum 2013

 

For sure we will be a part of it next year and I wish that a lot of companies are going to join us on this journey! It is very important, more than ever, that ECR is representative in the whole industry, because we need it, to shape the future!

Jean Charles Bondy, Prezes Zarządu, L'Oreal Polska, o Forum 2013

 

ECR organisation is a great platform for networking, offering Polish retailers and manufacturers good opportunity to meet together not only once, during the annual conference but also several times during the year.
Forum for Cooperation is one of the most valuable FMCG top management conferences. It gives the chance to meet all important retailers and manufacturers and discuss about the evolution of the market.
However, within ECR, also the specialists are working together during the year on different projects and their work has been presented during the conference. It’s a great opportunity for both sides – the manufacturers and retailers – to meet in small, very efficient workgroups and work in details on operational solutions that are adding value to the business.

Rafael Gasset, Prezes Zarządu, real,-, o Forum 2012

 

Forum Współpracy organizowane przez ECR Polska wyrasta na jedną z najciekawszych i najbardziej inspirujących konferencji dla branży FMCG.

Zofia Kobielska, Fresh & Cool Market, 6/2012

 

ECR conference is an opportunity for me, as a representative of Nestle, the global manufacturer and distributor, to meet to exchange experience in a positive and constructive attitude. It is very important to use the ECR platform as a place of reflection and discussion between trade partners, and when I say partners I mean manufacturers and distributors. Forum for Cooperation is always a great inspiration to thinking about how to innovate and attract consumers for better consumption.

Pierre Detry, Prezes Zarządu Nestle Polska, o Forum 2012

 

 

  • Organizator

    ECR

  • Sponsorzy i partnerzy

    • Jeronimo Martins Polska
    • Comarch S.A.
    • Logistyka.net.pl
    • Retail Solutions Inc. (RSi)
    • Money.pl
    • NM.PL
    • Coca - Cola HBC Polska - Sponsor Platynowy
    • Logistyka Produkcji
    • Instytut Logistyki i Magazynowania
    • DHL Supply Chain
    • Nowoczesny Magazyn
    • Log4.pl
    • PNSA
    • Logistyka a Jakość
    • FM Logistic
    • EuroLogistics
    • L'Oreal Polska Sp. z o. o.
    • Warehouse Monitor
    • CHEP Polska
    • PKN EPAL - Sponsor Platynowy
    • Pracujwlogistyce.pl
    • Polska Izba Handlu
    • Poradnik Handlowca
    • Wiadomości Handlowe
    • GS1 Polska
  • Aktualności

    • 2014-04-11 UWAGA: Wielkanocna Promocja!

      Idą Święta a wraz z nimi wiosenne nastroje. Ogłaszamy więc Świąteczną Promocję 3=2. Tylko do końca kwietnia przy rejestracji 3 osób z tej samej firmy trzecia wchodzi na Forum ECR za darmo!
      Czytaj dalej
    • 2014-03-26 Zaproszenia dla VIPów rozesłane!

      Jak co roku na naszą konferencję zaprosiliśmy prezesów najważniejszych i największych producentów FMCG i sieci handlowych. Zaproszenia do blisko 200 szefów poszły w świat!
      Czytaj dalej
  • Relacja z poprzedniej edycji

    Zobacz relację z poprzedniej edycji